Laatste update: 19 oktober 2024
Van Sprang & Tempo staat al bijna 50 jaar bekend als de grootste en meest complete verkeersopleider in de regio Haarlem. Met vestigingen in Santpoort-Noord en Hoofddorp is deze rijschool een belangrijk baken voor iedereen in en rond Haarlem die op zoek is naar gedegen rijopleidingen, of het nu gaat om particulier of beroepsmatig rijden.
Bij Van Sprang & Tempo kun je terecht voor een breed scala aan opleidingen. Of je nu jong bent en staat te popelen om op je zestiende al je autorijbewijs te halen, of dat je op zoek bent naar een gespecialiseerde beroepsopleiding zoals het vrachtwagen- of busrijbewijs, Van Sprang & Tempo biedt het allemaal.
De particuliere opleidingen omvatten onder andere autorijles, motorrijles en zelfs bromfietsrijbewijslessen. Een unieke aanbieding is de mogelijkheid voor 16-jarigen om al autorijles te volgen, waardoor ze op hun achttiende goed voorbereid het rijexamen kunnen afleggen.
Voor beroepschauffeurs biedt Van Sprang & Tempo opleidingen voor onder andere het E-achter-B rijbewijs, vrachtwagenrijbewijzen, en de noodzakelijk nascholing voor Code 95. Daarnaast zijn er opleidingen beschikbaar voor heftruckchauffeurs en taxichauffeurs. Het is belangrijk te vermelden dat deze opleidingen officieel erkend zijn, wat betekent dat je als leerling de hoogste kans van slagen hebt.
Een van de sterke punten van Van Sprang & Tempo is het hoge slagingspercentage, waar ze trots op zijn. Dit is mede te danken aan de ervaren en gediplomeerde instructeurs die met passie en geduld leerlingen begeleiden. De rijlessen kunnen in je eigen tempo gevolgd worden, wat ideaal is voor mensen met drukke agenda's of speciale leerbehoeften.
Met vestigingen in Santpoort-Noord en Hoofddorp, en nu ook in Nieuw-Vennep, is Van Sprang & Tempo goed bereikbaar voor leerlingen uit heel Noord-Holland. Deze spreiding zorgt ervoor dat de school flexibel kan inspelen op de behoeften van een breed publiek, van jong tot oud, van beginner tot professional.
Van Sprang & Tempo biedt ook de mogelijkheid om een gratis proefles aan te vragen. Dit is een uitstekende manier om kennis te maken met de instructeurs en de manier van lesgeven. Klantgerichtheid staat hoog in het vaandel bij Van Sprang & Tempo, en ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat elke leerling zich op zijn gemak voelt en optimaal kan leren.
Ervaringen van leerlingen zijn overwegend positief. Met een gemiddelde beoordeling van maar liefst een 9,0 wordt de rijschool geprezen om hun klantvriendelijkheid, efficiëntie en doeltreffende lesmethodes. Leerlingen vertellen dat ze in één keer slagen dankzij de grondige voorbereiding en intensieve begeleiding door de instructeurs.
Van Sprang & Tempo past innovatieve lesmethodes toe om ervoor te zorgen dat ze voorop blijven lopen in de rijopleidingen. Met de mogelijkheid om nascholing voor Code 95 volledig gesubsidieerd te volgen, zelfs als je zonder werk zit, toont Van Sprang & Tempo hun inzet om iedere chauffeur een succesvolle carrière te bieden.
Kortom, Van Sprang & Tempo is een uitermate geschikte keus voor iedereen die een kwalitatieve, betrouwbare en succesvolle verkeersopleiding zoekt in de regio Haarlem. Of je nu als particulier je eerste stappen op de weg wilt zetten, of als beroepschauffeur je carrière naar een hoger niveau wilt tillen, bij Van Sprang & Tempo ben je aan het juiste adres.
Met bijna een halve eeuw ervaring, een uitgebreid aanbod aan opleidingen, hoge klanttevredenheid en een innovatieve benadering, is Van Sprang & Tempo een toonaangevende verkeersschool in Noord-Holland. Hun toegewijde team van professionele instructeurs staat klaar om jou de beste rijopleiding te geven, afgestemd op jouw persoonlijke wensen en doelen.
Nu, bijna 5 jaar later..
Dit betreft specifiek deze ANWB Rijschool franchisenemer, Van Sprang en Tempo!
Nu, 5 jaar later, wordt mij pas echt duidelijk hoe traumatisch mijn lestraject is verlopen..
In de tijd dat ik les had, heb ik door overmacht en slechte planning van de rijschool 7 instructeurs gehad. Over 6 was ik tevreden. Over nummer 7 had ik klachten. We hadden elke les woorden en ruzie, hij maakte de ritten een verschrikking. Toen hij met hartproblemen in het ZH belandde, was ik opgelucht. Ik kreeg toen instructeur nr 6. Toen ik een klein foutje bij het examen maakte, adviseerde hij automaat te gaan lessen.. De instructeur? Nummer 6..
Bij de rit in het uur voor mijn examen was ik nerveus (BNOR kandidaat met examenangst) en bedreigde hij mij met de dood.
Na het examen vond hij het nodig om de examinator en het CBR te informeren over mijn medicijngebruik (antidepressiva). Waarna ik dus moest afbouwen, wilde ik nog een poging wagen. In theorie had hij gelijk, maar dat was niet het moment. Buiten dat Van Sprang en Tempo en de instructeurs op de hoogte waren. Ik was altijd open over mijn chronische depressie geweest. Het was hun eigen advies geweest het te verzwijgen.
Dat was de laatste keer dat ik een auto heb bestuurd/gelest. De lessen met nummer 6 waren verschrikkelijk, hij trok vrouwen altijd voor, zag alles van hen door de vingers, hoe gevaarlijk ook. Maar het ergste was dus dat ik uitgescholden werd en bedreigd. Want de examen dag was niet de eerste keer..
Elke les zag ik er tegenop en ging ik met tegenzin, terwijl bij de andere instructeurs ik leerde en het naar mijn zin had.
Ik was in elk geval niet bang voor de tirades, dreigementen om uit de auto gezet te worden, door mijn hoofd geschoten of gewurgd..
Ik heb al snel geklaagd bij Van Sprang en Tempo zelf. Daar werd ik niet gehoord, begrepen en serieus genomen. Ik werd afgewimpeld.
Dus zocht ik hulp van de ANWB, ik had goede hoop er uit te komen.. Maar bij Van Sprang en Tempo aangekomen, trof ik de directeur en de ANWB medewerkster samen aan.
Terwijl ze als mediator was gestuurd door de ANWB en daar eigenlijk was om mij te helpen en beschermen, hadden ze e.e.a. al samen doorgesproken. Hij herkende de instructeur niet in mijn verhalen en wimpelde mijn klachten af. Als ik eerder was geweest, hadden ze misschien wat kunnen doen.. Niets wijzer, nog net zo gezakt, zonder lespakket en geld stond ik even later weer buiten.. Dus geen rijbewijs, gedesillusioneerd en duizenden euro's armer..
Toen ik een halfjaar later volledig van mijn medicijnen was en meer bewust van mijn gevoelens (antidepressiva onderdrukt deze), was ik kwaad. Ik klom weer in de pen, tot zelfs de directie van de ANWB. En na heel wat over en weer gemail werd ik uiteindelijk grotendeels in het gelijk gesteld. Een groot deel van mijn lespakket kreeg ik vervolgens terugbetaald. Door de ANWB. Van Sprang en Tempo, de verantwoordelijke, hebben NIETS voor me gedaan.. Nee, de directeur stuurde zelfs nare dreigmails en reageerde anoniem op mijn FB.
Achteraf, heb ik spijt dat ik hier ooit heb gelest. Ik had er mij veilig moeten voelen en begrepen, maar niets van dat. Klachten werden niet serieus genomen of opgepakt en door alles heb ik geen rijles meer aangedurfd, terwijl dat zonder medicijnen meer succes zou hebben..
Nu mijn hond moeite met lopen krijgt en ik naar een brommobiel (een stuk duurder dan een auto) zoek, kom ik erachter hoeveel trauma ik heb opgelopen.
Nooit heb ik me door hen begrepen gevoeld, ze hebben in elk geval niets opgelost. Ze hadden mijn pakket kunnen vergoeden, mij kosteloos bij een ander filiaal laten lessen..
Nu heb ik mij moeten berusten nooit mijn B te behalen, helaas. Terwijl dat niet nodig was geweest als het een goede rijschool was geweest met oog voor de student.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Gebrekkige administratie, planning, slechte klachtenprocedure (waar niets mee wordt gedaan)
Nu, bijna 6 jaar later..
Nu, bijna 6 jaar later, wordt mij pas echt duidelijk hoe traumatisch mijn lestraject is verlopen..
In de tijd dat ik destijds les had, heb ik door overmacht en slechte planning van de rijschool 7 instructeurs gehad.
Over 6 was ik tevreden. Over nummer 7 had ik klachten. We hadden elke les woorden en ruzie, hij maakte de rit tot een hel.
Toen kreeg hij een hartinfarct en belandde enige tijd in het ziekenhuis. Ik kreeg toen instructeur nr 6. Die adviseerde automaat te gaan lessen..
En wie zat daar, als enige? The devil himself, Ton H! En die hartinfarct had hem niet milder of rustiger gemaakt..
Bij de rit in het uur voor mijn examen was ik nerveus (BNOR kandidaat met examenangst) en bedreigde mij met de dood.
NA het examen vond de idioot het nodig om de examinator en het CBR te informeren over mijn medicijngebruik (antidepressiva).
Waarna ik dus moest afbouwen, wilde ik nog een poging wagen. In theorie had hij gelijk, maar dat was niet het moment.
Buiten dat Van Sprang (Frank) en de instructeurs op de hoogte waren. Ik was altijd open over mijn chronische depressie.
Dat was de laatste keer (vanzelfsprekend gezakt, de info van Ton zal vast niet geholpen hebben..) dat ik een auto heb bestuurd/gelest.
De lessen met Ton waren verschrikkelijk, hij trok vrouwen altijd voor, zag alles van hen door de vingers, hoe gevaarlijk ook.
Maar het ergste was dus dat ik uitgescholden werd en bedreigd. Want de examen dag was niet de eerste keer..
Elke les zag ik er tegenop en ging ik met tegenzin, terwijl bij de andere instructeurs ik leerde en het naar mijn zin had.
Ik was in elk geval niet bang voor de tirades, om uit de auto gezet te worden, door mijn hoofd geschoten of gewurgd. (Echt waar!)
Ik heb al snel geklaagd bij Van Sprang zelf. Daar werd ik niet gehoord, begrepen en serieus genomen. Ik werd afgewimpeld.
Dus zocht ik hulp van de ANWB, ik had goede hoop er uit te komen.. Maar bij Van Sprang en Tempo aangekomen, trof ik Frank en de ANWB medewerkster samen aan.
Terwijl ze als mediator was gestuurd door de ANWB en er eigenlijk was om mij te helpen en beschermen, hadden ze eea al samen doorgesproken.
Hij herkende Ton niet in mijn verhalen en wimpelde mijn klachten af. Als ik eerder was geweest, hadden ze misschien wat kunnen doen..
Niets wijzer, nog net zo gezakt, zonder lespakket en geld stond ik even later weer buiten.. Dus geen B, gedesillusioneerd en duizenden euro's armer..
Toen ik een halfjaar later volledig van mijn medicijnen was en meer bewust van mijn gevoelens (antidepressiva onderdrukt deze), was ik kwaad.
Ik klom weer in de pen, tot zelfs de directie van de ANWB. En na heel wat over en weer gemail werd ik uiteindelijk grotendeels in het gelijk gesteld.
Een groot deel van mijn lespakket kreeg ik vervolgens terugbetaald. Door de ANWB. Van Sprang en Tempo, de verantwoordelijke, heeft NIETS voor me gedaan..
Nee, Frank toonde zich zelfs een zeer arrogant, onvriendelijk en onprofessioneel persoon met nare (reactie) mails en reacties op mijn FB met een anoniem account.
Achteraf, is het de slechtste rijschool geweest waar ik sinds 1999 heb gelest. Ik had er mij veilig moeten voelen en begrepen, maar niets van dat.
Klachten werden niet serieus genomen of opgepakt en door alles heb ik geen rijles meer aangedurfd, terwijl dat zonder medicijnen meer succes zou hebben..
Nu mijn hond moeite met lopen krijgt en ik naar een brommobiel (een stuk duurder dan een auto) zoek, kom ik erachter hoeveel trauma ik heb opgelopen.
Dank Ton H, dank Frank K, dank Van Sprang en Tempo! Nooit heb ik me door hen begrepen gevoeld, ze hebben in elk geval niets opgelost.
Ze hadden mijn pakket kunnen vergoeden, mij kosteloos bij een ander filiaal laten lessen.. Icm met de ANWB vergoeding (voor examens) had ik dan kans gehad.
Nu heb ik mij moeten berusten nooit mijn B te behalen, helaas. Terwijl dat niet nodig was geweest als het een goede rijschool was geweest met oog van de student.
21 lessen werden 21 uur!
Ik kocht een pakket om de autorijbewijs van mijn dochter...mij is verkocht een pakket vsn 21 lessen...echter de instructor gaaf (wanneer hij uitkwam, soms mijn dochter moest 3 weken wachten voor haar vervolg les) lessen van 2 uren...ja binnen 10 lessen was op=op...oplichting vind ik het!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
het klopt geen bal van
Gebrek aan integriteit
Blijf ver weg van deze rijschool, hier word je echt opgelicht vooral door Celal Ter Hove. Mensen met een migranten achtergrond wil hij geen les geven en ook niet zijn kennis mee delen.
Wat een schijnheilige kneus
Door Robert Strookman gezakt hij had de vrachtwagen niet klaar gemaakt voor het examen. De remsysteem was niet gereed ik moest deze naar 7 bar laten oplopen.onderdeel aankoppelen duurde te lang, 1 van de punten waarop ik zakte
Je krijg een aankoppelprocedure van een wipkar die ze allang niet meer hebben en de nieuwe krijg je pas een week voor het examen.
De Rijinstructeurs komen structureel te laat maar stoppen graag te vroeg. Verloren tijd word niet gecompenseerd.
Racistische opmerkingen zoals. oh kijk een moskee al die kut moslims (Robert Strookman), als je de slangen aansluit op de vrachtwagen zegt celal ter hove ,van waar wacht je op dat ie ALLAH AKBAR gaat zeggen?
Robert Strookman,Celal Ter Hove, Grote racisten.
je betaalt heel veel geld vergeleken met andere rijscholen, veel kandidaten zijn 3 x gezakt ze willen alleen geld.
verder claimen ze dat alleen van sprang praktijkexamen op locatie doet, dit is ook onjuist. Deze rijschool staat niet hoog aangeschreven bij examinatoren dus als je graag wil zakken ga vooral hier lessen.
Kijk verder bij andere scholen waar ze echt les geven en respect voor je hebben.
Wees gewaarschuwd
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
rij instructeurs